App voor zelforganisatie en kostenbesparing in de thuiszorg

Met de Thuiszorg PlanApp kunnen medewerkers van Thuiszorg Rotterdam zelf zorgafspraken met cliënten inplannen en hun bezoeken direct registreren.

project informatie


project informatie

Alle 1400 medewerkers van Thuiszorg Rotterdam hebben een smartphone gekregen met de Thuiszorg PlanApp. Hiermee maken ze een 4-weekse planning van alle afspraken die binnen een wijkteam vallen. Afspraken die voorheen door planners en logistiek adviseurs gemaakt werden, liggen nu in de handen van de werknemers zelf.

De app vermeldt waar en wanneer ze op een zorgafspraak moeten zijn en toont welke handelingen bij de cliënt verricht moeten worden. De app ondersteunt 'noodsituaties' waarvoor de (team)planning per direct aangepast moet worden, omdat een zorgafspraak uitloopt of door het uitvallen van zieke collega's. Met de app kunnen ze eenvoudig met directe collega's en andere teams communiceren en versoepelt het sneller schakelen binnen de (wijk)teams. Met de app verloopt de dagelijkse samenwerking een stuk makkelijker.

Meer verantwoording, minder kosten

De PlanApp geeft medewerkers meer verantwoordelijkheid en flexibiliteit in hun werkroosters. Behalve de automatische registratie van gewerkte uren, worden ook vrije dagen met de app ingepland. Geen losse werkbriefjes meer, maar alles overzichtelijk in één systeem.

Met het invoeren van de app heeft Thuiszorg Rotterdam de administratieve overheadkosten per medewerker met 20% gereduceerd door een vermindering van 35 full-time planners en wijkmanagers.

werkzaamheden

Interaction Design
Interaction Design
User Interface Design
User Interface Design
User Experience
User Experience
App Design
App Design